RAMOWY ROZKŁAD DNIA
czas |
Forma aktywności |
630- 730 |
Powitanie dnia – zbieranie się dzieci – grupa łączona, zabawy kierowane przy niewielkim udziale nauczyciela, gry, zabawy i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych. Inicjowanie rozmów z dziećmi. |
730- 800 |
Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci (tematyczne, konstrukcyjne, grafomotoryczne, manipulacyjne, zabawy dydaktyczne, zabawy integrujące grupę). Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. |
800- 830 |
Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe, muzyczne, integracyjne. |
830-845
|
Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
845-915 |
Śniadanie – wdrażanie do czynności porządkowych po skończeniu posiłku. |
915-930 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Nauka: mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, mycia zębów (dzieci w przedszkolu) – doskonalenie czynności. |
930-1030 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Realizacja różnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej. Zabawy w odkrywanie oraz badanie. |
1030-1130 |
Zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjna, praca indywidualna z nauczycielem, zabawa przy niewielkim udziale nauczyciela, inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka. |
1130-1145 |
Przygotowanie do obiadu. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
1145-1215 |
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie, pokonywanie niechęci do niektórych potraw. |
1215-1245 |
Zabiegi higieniczne - przygotowanie do relaksu. Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. |
1245-1330 |
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna. Zabawy utrwalające. |
1330-1345 |
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
1345-1415 |
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne w łazience |
1415-1530 |
Zabawy opiekuńczo-wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Zajęcia w zespołach w sali, utrwalenie piosenek i zdobytych wiadomości. Praca indywidualna. Rozchodzenie się dzieci. Rozmowy z rodzicami – informacje o dziecku. |